دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم)

نوشته ای که در این قسمت مشاهده می کنید “دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم)” نام دارد و در گروه بندی “مبانی نظری” قرار گرفته و توضیحات بیشتر درباره آن در ادامه آورده شده است.
در این سایت انواع مختلف فایل های آموزشی و کاربردی مانند کتاب ها، مقاله ها، جزوه های درسی و دانشگاهی و همچنین نرم افزارهای کامپیوتر و تلفن همراه به صورت دانلود رایگان و یا قابل خریداری گردآوری شده است.
به دلیل تعدد نوشته ها برای پیدا کردن موضوعات دیگر می توانید در قسمت سرچ بالای صفحه کلید واژه مربوط را وارد کنید و یا از دسته بندی ها و برچسب های سایت استفاده نمایید.
امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد!

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم)

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-انگیزه-پیشرفت-تحصیلی-در-دانش-آموزان-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پزوهش انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) در ۳۴ صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

مقدمه
تحقیقات در این زمینه این رویکرد نشان داده است ، کودکانی که توانایی های یکسانی دارند ، در برابر مشکلات آموزشی و یادگیری ، پاسخ های متفاوتی می دهند ، بعضی از افراد با وجود توانایی های سطح بالا با این دشواری ها به گونه ی مواجه می شوند که به نظر می رسد توانایی اندکی دارند و از این که تلاش هایشان به موفقیت نمی رسد ، ناامید می شوند ، گاهی در قالب الگوی درماندگی آموخته شده آن را تفسیر می کنند که ناسازگارانه است ، زیرا در مقابل رسیدن کودکان به اهداف ارزشمند و بالفعل کردن توانایی های درونی آن ها مانع ایجاد می کند .در مقابل ، گروهی مشکلات را به گونه ی می بینند که می توانند بر چالش هایی که بر سر راه شان هست غلبه کنند ، از مشکلات ناراحت نمی شوند ، حتی در وجودشان احساس لذت از غلبه نمودن بر چالش پدید می آید . آن ها توجه خود را به تغییر دادن راهبردها با حداکثر تلاش متمرکز می کنند و سطوح حل مسئله خود را غنی تر می کنند . این واکنش ها را پاسخ هایی با جهت گیری تسلط می نامند (ایمز، ۱۹۹۴).
پژوهشگران انگیزش پیشرفت تحصیلی را مربوط به دو طبقه از اهداف می دانند : اهداف عملکردی و اهداف یادگیری (دوئیک ،۱۹۹۸). دوئیک (۱۹۹۸) در نظریه هدف – محوری خود پیش بینی می کند ، رفتار افراد با سوگیری های متفاوت در دست یابی به اهداف، به ادراک آنان از توانایی هایشان بستگی خواهد داشت.
دوئیک (۱۹۹۸) اشاره می کند در اهداف عملکردی، هدف، عملکرد و کفایت است و دانش آموزان موفقیت ها را به عنوان ملاک کفایت خویش می دانند . در اهداف یادگیری ، هدف ، یادگیری و تسلط بر کفایت است. در این حالت افراد به دنبال هدف های دیگری هستند و در جستجوی فعالیت جدید و افزایش کفایت خود تلاش می کنند. به عبارت دیگر ، دانش آموزانی که اهداف عملکردی را مد نظر دارند ، در ابتدا علاقه مند به اکتساب ارزشیابی های مثبت از توانای هایشان هستند ، سعی می کنند تا از موارد منفی اجتناب کنند ، این افراد ترجیح می دهند ارزشیابی مثبتی در یک تکلیف آسان تر به دست آورندتا این که احتمال ارزشیابی منفی در تکلیفی مهم تر و چالش انگیزتر را بپذیرند.

پیشرفت
پیشرفت ،میل به انجام دادن خوب کارها متناسب با معیار برتری است . این نیاز،افراد را برای جستجو کردن ‘موفقیت در رقابت با معیار برتری’با انگیزه می کند.(مک کللند ،۱۹۵۳)
واکنش هیجانی افراد هنگامی که با معیارهای برتری مواجه می شوند ،تفاوت دارد . افراد دارای نیاز زیاد به پیشرفت عموما با هیجان گرایشی (مانند امید) و رفتار گرایشی پاسخ می دهند ، در حالی که افراد دارای نیاز کم به پیشرفت (ترس زیاد از شکست) عموما با هیجان اجتنابی (مثل اضطراب) و رفتار اجتنابی واکنش نشان می دهند. (همان)

اهداف پیشرفت
سه نوع هدف پیشرفت وجود دارد : ۱ – عملکردی – گرایشی ۲ – عملکردی – اجتنابی ۳ – تسلط
نیاز به پیشرفت ، پذیرفتن هدف های عملکردی – گرایشی را پیش بینی می کند ، ترس از شکست ، هدف های عملکردی – اجتنابی را پیش بینی می کند و انتظارات شایستگی ، هدف های تسلط را پیش بینی می کنند . هدف های تسلط و عملکردی – گرایشی عموما با پیشرفت و نتایج مثبت ارتباط دارند ، در حالی که هدف های عملکردی – اجتنابی چنین نیستند.(ایمز،۱۹۸۴)

انگیزه پیشرفت
اصطلاح انگیزش از فعل لاتین movere به معنی حرکت دادن مشتق شده است مفهوم کلی جنبش (تحرک) منعکس کننده این تصور عام است که انگیزش چیزی است که ما را به جنبش و تحرک وادار و کمک می کند تا تکلیف خود را کامل کنیم (شهر آرای۱۳۸۶).

زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت
هنگام توصیف انگیزه پیشرفت ضروری است که زمینه‌های اجتماعی آن توجه شود. هر فرد تلاش می‌کند به نحوی به وظائف مورد نظر خویش عمل کند ولی از آنجا که این امر در یک محیط اجتماعی اتفاق می‌افتد. مفاهیمی از قبیل تشریک مساعی ، رقابت ، تشکیل گروه ، اهداف گروه و پیشرفت گروهی نیز مطرح می‌شود. در میان آثار اجتماعی انگیزه پیشرفت می‌توان به آثار مثبت اجتماعی آن اشاره کرد که مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه بیشتر افراد جامعه موفقیت در انجام وظائف را یک هدف مثبت در نظر می‌گیرند و در این زمینه تلاش می‌کنند در نتیجه به آثار مثبتی از قبیل فزونی انتظار موفقیتهای بعدی غرور و صلاحیت بیشتر دست می‌یابند. بنابراین موفقیت دارای آثار مثبت اجتماعی است. (شهرآرای، ۱۳۸۶)

پیشینه تحقیق
باقری (۱۳۷۲) در پایان نامه خود تحت عنوان «بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری با انگیزش پیشرفت و رابطه متغیر اخیر با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره راهنمایی اهواز» به این نتایج دست یافت: ۱- بین متغیر استقلال آموزی، تسلط آموزی و مراقبت آموزی با انگیزش پیشرفت رابطه معنی دار آماری وجود دارد. ۲- بین نمره های انگیزش پیشرفت با نمره های پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
۲-۱-۱- مقدمه
۲-۱-۲-پیشرفت
۲-۱-۳-اهداف پیشرفت
۲-۱-۴-منشا نیاز به پیشرفت
۲-۱-۵-مدل پیشرفت اتکینسون
۲-۱-۶-نظریه مک کللند
۲-۱-۷-انگیزه پیشرفت
۲-۱-۸-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت
۲-۱-۹-ویژگی های دانش آموزان دارای انگیزش پیشرفت
۲-۱-۱۰-نظریه ها ی انگیزش پیشرفت
۲-۱-۱۰-۱-جان اتکینسون(۱۹۶۴)
۲-۱-۱۰-۲-ویکتور وروم،(۱۹۶۴)
۲-۱-۱۰-۳-کمپبل و پریچارد(۱۹۷۶)
۲-۱-۱۰-۴-وین ماندی و همکارانش(۱۹۸۳)
۲-۱-۱۰-۵-بیریل سان و استانیر(۱۹۶۴)
۲-۱-۱۰-۶-میسکل(۱۹۸۳)
۲-۱-۱۰-۷-فروید(۱۹۵۴)
۲-۱-۱۱-انگیزش هدف است یا وسیله؟
۲-۱-۱۲-عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان   
1 – مشخص کردن اهداف آموزشی
۲ – در شرایط مقتضی از تشویق های کلامی استفاده کنید.
۳ – از آزمون ها و نمرات به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزش در یادگیرندگان استفاده کنید.
۴ – از خاصیت برانگیختگی مطالب مختلف استفاده کنید.
۵ – مطالب آموزشی را از ساده به دشوار ارائه دهید.
۶ – ایجاد رقابت و هم چشمی در میان دانش آموزان جلوگیری کند.
۷ – هنگام آموزش دادن مطالب تازه از مثال های آشنا استفاده کند.
۸ – از روشهای متنوع برای تدریس استفاده نمایید.
۹ – پیامدهای منفی مشارکت یادگیرندگان در فعالیت یادگیری را کاهش دهید.
۱۰ – به دانش آموزان مسائل و تکالیفی بدهید که نه خیلی ساده و نه خیلی دشوار باشند.
۱۱ – مطالب را به صورت معنی دار ارائه دهید.
۲-۱-۱۳-ارتباط انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی
۲-۱-۱۴-ویژگی دانش آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا
۲-۱-۱۵-راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی
۲-۱-۱۶-آموزش انگیزه پیشرفت
۲-۲-پیشینه تحقیق
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع لاتین

چیزی
که این فایل را با بقیه فایل ها متمایز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده
پرینت بودن آن می باشد تا خریدار از خرید خود کاملا راضی باشد.

جهت دریافت و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) لطفا ابتدا آن را خریداری نمایید

دانلود فایل

نگارش:
۹۶/۱۰/۰۵