دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

نوشته ای که در این قسمت مشاهده می کنید “دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی” نام دارد و در گروه بندی “مبانی نظری” قرار گرفته و توضیحات بیشتر درباره آن در ادامه آورده شده است.
در این سایت انواع مختلف فایل های آموزشی و کاربردی مانند کتاب ها، مقاله ها، جزوه های درسی و دانشگاهی و همچنین نرم افزارهای کامپیوتر و تلفن همراه به صورت دانلود رایگان و یا قابل خریداری گردآوری شده است.
به دلیل تعدد نوشته ها برای پیدا کردن موضوعات دیگر می توانید در قسمت سرچ بالای صفحه کلید واژه مربوط را وارد کنید و یا از دسته بندی ها و برچسب های سایت استفاده نمایید.
امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد!

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

دانلود-مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-اهداف-پیشرفت-تحصیلیدانلود مبانی نظری و پیشینه پزوهش  اهداف پیشرفت تحصیلی (فصل دوم) در ۱۸ صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)


توضیحاتی کوتاه از متن:

مقدمه

پژوهشگران همواره از خود می پرسند، که چرا برخی از دانش آموزان در مطالعاتشان سختکوش تر از دیگران به نظر می رسند؟چرا برخی از دانش آموزان مطالعات لازم را انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر حتی کتاب درسی را هم باز نمی کنند؟ چرا برخی از دانش آموزان راهبردهای سطحی مانند به یاد سپاری طوطی وار را به کار می گیرند؟ جواب این سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگیزه فراگیران نیاز دارد. مثلا دانش آموزانی که می خواهند ارزش ماده ی درسی را بفهمند به احتمال زیاد خواندنی های محوله را خواهند خواند، راهبردهای مطالعه پیجیده را به کار خواهند گرفت و هنگام گم گشتکی کمک خواسته و در نتیجه به پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند رسید. دانش روانشناسی در حیطه ی انگیزش و یادگیری بر یافته های پژوهشی نقش مهمی را در فهم رفتار فراگیران و افزایش توانایی های انگیزشی با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدری گرگری و حسینی اصل، ۱۳۸۹).

تاریخچه جهت گیری هدف
مفهوم جهت گیری هدف در دهه ی ۱۹۸۰ در نتیجه ی تحقیقات کارول دوک و همکارانش با کودکان دبستانی مطرح شد. در این تحقیقات کودکان روی مجموعه ای از تمالیف حل مساله کار می کردند. در مرحله ی اول، این مسایل ساده بودند و کودکان می توانستند آن ها را با موفقیت حل نمایند. در مرحله-ی دوم، مجموعه مسایل دشوارتری به آنان داده شد. به محض ارایه ی این مجموعه از مسایل به دانش آموزان محققان دو الگوی درماندگی توام با رفتار ناسازگارانه را از خود به نمایش گذاشتند. آن ها خیلی زود جا زدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند و احساس اضطراب بر آنان چیره شد به گونه ای که دست به راهکارهای تصادفی و غیر خلاقانه زدند. در نتیجه به عنوان افراد شکست خورده علاقه ای به ادامه فعالیت از خود نشان ندادند. از سویی، گروه دیگر از این کودکان، الگوی سازگارانه و منطقی از خود به نمایش گذاشتند. آن ها از چالش ها لذت می بردند و اطمینان داشتند که می توتنند این مسایل راحل کنند و از راهکارهای سازنده و ابتکاری برای حل مسایل استفاده می-کردند. دوک با انجام تحقیقات بیشتر متوجه شد که کودکان در مواجه با موفعیت ها و فرصت های یادگیری اهداف متفاوتی در پیش می گیرند. عده ای در پی به نمایش گذاشتن توانایی هایشان خود و کسب داوری های مطلوب و اجتناب از مورد سرزنش قرار گرفتن از سوی دیگران هستند. این افراد اهداف عملکردی را انتخاب می کنند و هدفشان کسب عملکرد مطلوب است و ممکن است ترس و نگرانی از شکست در تکلیف، آن ها را به سمت الگوهای پاسخ دهی نادرست و نامتناسب سوق دهد. برخی دیگر از این کودکان که الگوی پاسخ دهی مناسب داشتند روی هدف یادگیری مطلب، جهت افزایش دامنه ی توانایی و معلومات خود تمرکز داشتند. آن ها اشتباهات و موانع پیش روی خود را به عنوان امر عادی فرایند یادگیری قلمداد می کردند. به طور خلاصه، دوک به این نتیجه رسید که کودکان در برخورد با فعالیت ها دو هدف عمده را دنبال می کنند که یکی از آنها توسعه و بسط توانایی های خود است. در هنگام مواجه با چالش ها، اتخاذ هر کدام از این اهداف تاثیر عمیقی در رفتار و عملکرد باقی می گذارد ( غلامی، ۱۳۸۲).

تعریف جهت گیری هدف
مفهوم هدف، دارای تعاریف گوناگون است. این واژه در زندگی روزمره انسان ها کاربرهای فراوانی دارد و از آن در موقعیت ها و شرایط مختلف استفاده می شود. هدف در حقیقت یک موقعیت یا وضعیت بیرونی یا خارج از وجود انسان ها است که افراد سعی دارند با تلاش به آن دست پیدا کنند. علی رغم این که سلیقه ها و انگیزه ها انسان را از درون هدایت می کنند، هدف ها محرک های خارجی هستند که با تحریک انگیزه های انسانی، افراد را به سمت خود سوق می دهند. هدف، نتیجه یا پایان یک واقعیت است که فرد تلاشهایش را برای رسیدن به آن به کار می گیرد (دفت، ۱۳۷۴).

فهرست مطالب دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی به صورت زیر می باشد:

انگیزش
۲-۳-۲ تاریخچه جهت گیری هدف
۳-۳-۲ تعریف جهت گیری هدف
۴-۳-۲ پیامد های مرتبط با جهت گیری هدف
۱-۴-۳-۲  پیامد انگیزشی جهت گیری هدف
۲-۴-۳-۲  پیامدهای شناختی جهت گیری هدف
۵-۳- ۲ نظریه ها و مدل های جهت گیری هدف
۱-۵-۳-۲ تئوری هوش (مدل دووک)
جدول۱-۲: مدل گرایش به هدف دووک
۲-۵-۳-۲ مدل نیکولز
۳-۵-۳-۲ مدل میس و همکاران
۴-۵-۳-۲ مدل فورد و نیکولز
۵-۵-۳-۲ مدل الیوت و مک گریگور
جدول ۲-۲: مدل الیوت و مک گریگور   
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع خارجی


چیزی
که این فایل را با بقیه فایل ها متمایز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده
پرینت بودن آن می باشد تا خریدار از خرید خود کاملا راضی باشد.

جهت دریافت و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی لطفا ابتدا آن را خریداری نمایید
دانلود فایل

نگارش:
۹۶/۱۰/۰۵